Dagobert Duck

9 mei 2022 - Nefza, Tunesië

Jullie hebben geen idee hoeveel voetbal er op televisie is. Hier zenden ze zelfs de training van het tweede elftal van FC knudde uit. En dat 24 uur per dag, tijdens ontbijt en tijdens het diner. (Lunch eet ik gelukkig bij de kaasmakerij in het restaurant). En dat wordt dan ook nog gelardeerd metArabische muziek ergens uit een speaker. Zo gek was het nog niet om op mijn kamer te eten.

Vandaag had ik in de ochtend eindelijk de moed en de tijd om door het dorpje te wandelen. Het is nogal een klerezooi daar en veel mensen op de been, maar ik raak er aan gewend. Ik had ook alle tijd want werd pas om 11 uur opgehaald voor het uitje.

Naar Tabarka aan de Middellanse zee. Tot 20 jaar geleden nog klein vissersdorpje maar nu volgebouwd met hotels die dan weer niet zijn afgebouwd Echt zeer naargeestig

We waren ook op tijd weer terug in het hotel en ik had nu de meegebrachte gereedschappen uit laten betalen in Turkse Dinar.

Ik op pad met 3 briefjes van 20 en je gelooft het niet maar als je hier geld uitgeeft wordt het meer! Ik heb nog steeds 3 briefjes (nou ja 1 van 10) en een berg geld in mijn zak, die ook alsmaar meer wordt. Heb voor t avondeten 500 gram aardbeien gekocht voor 30 cent en nog wat yoghurt, 2 perziken en een stokbrood. Alles bij elkaar nog geen 2,50!

Ook nog de heuvel beklommen die voor het hotel is en aardig gesprekje gebaard met 3 herderinnen. Want praten ging met handen en voeten.

1. Marijke Melsert:
    11 mei 2022
    Een gesprek gebaard! Wat een topuitdrukking en dubbelzinnig. Nu Irma beroemd is poog ik een training Nederlands met Gebaren te organiseren. De slogan heb ik nu: een gesprek gebaard!
    Mooie verhalen schrijf je hoor!