Coast to coast deel 3, North York Moors

1 september 2019 - Whitby, Verenigd Koninkrijk

Gisteren ingescheept voor het laatste traject van de Coast to coast trail: The North York Moors. We hadden een voorspoedige ontscheping, dus 15 minuten na aankomst reden we al door Engeland. Beetje miezeren natuurlijk, maar dat hoort erbij.  Het eerste deel van de tocht ging nog door cultuurland. Gemaaid tarwe met name. Na een korte stop met thee en gingergebak kwamen we langs majestueuze bomen die er al even stonden gezien hun omvang. We kwamen ook langs een stukje typisch engelse cultuur: echt heel veel jonge fazanten die waarschijnlijk uitgebroed zijn in broedmachine en nu voor en achter een hek liepen in afwachting om te worden afgeschoten!  En het waren er echt wel duizenden, ze vlogen gewoon om je oren en als je snel was kon je er wel een pakken die vlak voor je weg schichtte.

De tweede dag liepen we ook eerst weer door bos maar over een vlak geplaveid pad. Niet echt boeiend. Maar na een korte stop begon het pas goed. We gingen over de moors lopen, oneindige heidevelden die jammer genoeg nog niet helemaal zo paars waren als ik had gehoopt, of het was alweer voorbij, dat kan ook. De moors weren ook nogeens doorsneden door 3 dalen. Dus we moesten 3 x omhoog en weer 3 maal omlaag. En dat over een pad vol keien die ze speciaal voor ons hadden neergelegd om erosie van de heidevelden tegen tegaan als iedereen zijn eigen pad gaat kiezen. Dus toen we na 14 kilometer ons blauwe busje weer zagen staan was ik wat blij. Mijn tenen lagen zo ongeveer los voor in de schoenen.

1. Dik:
    1 september 2019
    Weer super leuk verhaal 👍
  2. Annemiek:
    2 september 2019
    Denk inderdaad dat de heitijd zo'n beetje op z'n eind loopt!
    Vermoeiende tocht, lees ik..... wij zijn ook weer terug uit Sittard.
    Minder vermoeiend en toch boeiend!