Tan Hill

14 juni 2019 - Richmond, Verenigd Koninkrijk

De tocht begon redelijk dicht bij het huisje. Stroomopwaarts langs de Swale blijkt een wonderschone tocht te zijn met vooral ook weer veel vogels om te spotten. Zo was er een fazant met 10 jongen, een zaagbek met 9 en toen ik even op een rots zat te wachten op de rest had ik een toneelstukje van een oeverloper met het blote oog te zien. Prachtig schouwspel. Een stukje route langs de watervallen in de Swale bleek pittig vanwege de gladde paden, maar gaf wel een wondermooie kijk op de watervallen. In Keld dronken we een theetje op de camping waar Rikus en zijn ouders 43 jaar geleden ook al waren. Daarna liepen we met z’n 3en door naar Tan Hill, de hoogst gelegen pub. Vroeger was er een. Heel mijnbouwstadje bij, maar dat is opgeheven en alleen de pub is overgebleven. We liepen weer over de moors, zagen een hoop goudplevieren en toen we uiteindelijk over de laatste heuvel kwamen lag daar ineens Tan Hill Inn, alsof ik in de Alpen liep en de berghut ineens opdook. Pr@chtig moment. Ook nog even een cache gescoord! Bij terugkomst in het huisje een praatje gemaakt met de buurman, die mij uitnodigde voor een paardrijtochtje hier in de buurt. Altijd leuk als afsluiting van een geslaagde reis.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Annemiek:
    14 juni 2019
    Jullie hebben wel veel ervaren. Leuk!
    We zien elkaar weer in Nederland!
  2. Dik:
    15 juni 2019
    je begint steeds meer op floortje dressing te lijken prachtige verhalen .
  3. Faiza:
    15 juni 2019