Coast to coast

8 juni 2019 - Richmond, Verenigd Koninkrijk

Wakker geworden in Whitleybay in de stromende regen! En dat lijkt zo te blijven de komende week.
Eerst Marjan en Sonja opgehaald vanaf de ferry en toen naar Orton gereden, iets ten zuiden van Newcastle. Het heet Yorkshire dales. Het bleef regenen maar de intensiteit nam gelukkig wat af.
Wat een onmetelijk leeg landschap, lijkt een beetje op Mongolie. En een hoeveelheid schapen, niet te tellen. Ze worden ook niet geschoren maar verliezen gewoon hun vacht. Dus stel ik had een vuilniszak mee, dan zat die nu al vol met gevonden wol.
Toen we uiteindelijk dus in de middle of nowhere stil hielden kon de pret beginnen en was de regen min of meer gestopt. Het lopen ging prima, redelijk horizontaal en door veenlandschap, met snelstromende beken die nu redelijk bruin kleurden doordat de overvloedige regen het veen meespoelde.
Marjan heeft ons weer een hoop geleerd over alles wat er groeit onderweg, buitengewoon leerzaam.
Ons huisje voor deze 9 dagen ligt buitengewoon geïsoleerd. We moesten een geasfalteerd pad op met stijgingspercentage van 25% en kwamen toen bij een soort schuur die al een muur had die op instorten stond. Maar wie scherts onze verbazing bij binnenkomst. Super mooi huisje, prachtig ingericht en van alle gemakken voorzien. Het blijkt tot 2010 nog een boerenschuur geweest te zijn, beneden stonden de koeien, wij slapen in het deel waar de schapen stonden en Rikus ligt op de hooizolder!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Annemiek:
    9 juni 2019
    Wat een leuk verhaal weer. Afgezien van de weersomstandigheden.
    De natuur gaat z’n gang.
    Ik heb deze blog even doorgestuurd naar Gem en Jeroen. Waren erg geinteresseerd namelijk!