Laatste dagen

8 juni 2019 - Middlesbrough, Verenigd Koninkrijk

Donderdag stond da wandeling naar Abb’s Head op het programma. Eerst een stuk noordelijk rijden met de auto en dan een afwisselende wandeling langs de kliffen. Zo pakken we weer een heel ander stukje Schotland mee. Er was een imposante afdaling naar een uitstekende rotspunt waar ooit een kasteel heeft gestaan. Hoe dat daar ooit gebouwd is is een raadsel. Nog even een schrikmomentje want bij de toegang naar de rotspunt was een soort bruggetje met ijzeren kettingen als leuning en terwijl een van de deelnemers die ketting wilde gebruiken brak die af. Hij viel en dat was even heel spannend. Gelukkig liep het goed af.
De laatste dag maakten we nog een korte wandeling door de Hartrope Valley. Alleen de autotocht naar het begin van de route was al fantastisch. Heel veel konijnen, gele kwikstaart en vogelaars die met groot materieel op zoek waren naar waarschijnlijk iets bijzonders. De deelnemers kozen er toch voor om een wandeling bovenlangs te maken, zelf vond ik dat meer van hetzelfde, maar goed.
Daarna reden we naar Newcastle waar we nog even oog in oog stonden met The angel of the North.
Een gigantisch stalen beeld, ter ering van de mijnwerkers die in deze streek jaren onder de grond hebben gewerkt.
Deelnemers keurig afgeleverd bij de veerpont, Rikus ontmoet en op weg naar de volgende tocht in de Yorkshire Dales. Na 9 dagen prachtig weer te hebben gehad is het nu kommer en kwel wat de klok slaat. Ben ik tot overmaat van ramp ook nog mijn regenjack verloren op de laatste tocht! Maar in Outlet Newcastle een nieuwe gekocht.

1. Dik:
    8 juni 2019
    Weer een mooi verhaal 👍
  2. Annemiek:
    8 juni 2019
    Wat een indrukwekkend beeld zeg, die Angel of the North. Wel oppassen klim/ klauter familie! Voor je t weet donder je meters naar beneden! We zagen de buien al richting jullie gaan, jammer hoor. Hier hoost t enorm en waait t super hard! Maar..... van iddag gaat het opklaren. Veel plezier nog en leuk ook Ton op een foto te zien!