Dag vogels, dag bloemen, dag vijver

12 juni 2019 - Richmond, Verenigd Koninkrijk

Vandaag had het weerbericht eindelijk gelijk en dat kwam beroerd uit want het miezerde en waaide de hele dag. Gelukkig mocht ik de regenbroek van Ton lenen anders had het er lelijk uit gezien. Door het slechte weer hadden we een pittig tempo want er viel niet veel te zien. Het landschap is langzaam weer verandert in een cultuurlandschap, nog wel steeds omzoomd door meter hoge muurtjes. Die staan er al vanaf ongeveer 1800 na Chr. Toen moest de Engelse economie weer aantrekken na ettelijke oorlogen met Frankrijk. De boeren mochten toen een eigen stukje land gaan bewerken mits ze het ommuurden. En de muurtjes moesten ook nog eens aan bepaalde eisen voldoen. Er moesten doorgangen zijn voor mens en konijn en meer van die regels.
In ieder geval kwamen we vandaag vrij nat in Richmond aan waar we ons tegoed hebben gedaan van thee met torte.
Bij het huisje was tot gisteren een leuke vijver maar die bleek gisterochtend ineens verdwenen! Dat was dus een tijdelijke vijver door de overvloedige regenval van de dag dat we aankwamen!

1. Annemiek:
    13 juni 2019
    Oh, dat ziet er wel heel nattig uit!