High Tea in de kerk

13 juni 2019 - Richmond, Verenigd Koninkrijk

Het laatste stukje van de Yorkshire Dales gaat al over gecultiveerd landschap. We begonnen langs de rivier de Swale, die ver buiten haar oevers was en kolkte als een bezetene. Het miezerde gelukkig ook weer en de paden waren glad van modder en schapendrek. Rikus had een voor een deel een alternatieve route bedacht, omdat de originele route veel over asfalt ging. De originele route is trouwens bedacht door 1 persoon, die de route ook helemaal uitgeschreven en getekend heeft (allemaal pentekeningen van dingen die je onderweg tegen zou kunnen komen).  In Brompton on Swale was een anglicaanse kerk die ons hartelijk welkom heette met koffie, thee en limonade! Echt een soort pleisterplaats voor alle coast to coast lopers. Zo leuk, dat dat nog mogelijk is vandaag de dag.

Onderweg merkten we ineens dat de stenen muurtjes weer hadden plaats gemaakt voor meidoornheggetjes. We liepen nog langs een beek die buiten haar oevers was getreden, dus liepen we tot onze enkels in het water.
Daarna kwam er erg veel akkerland, met allerlei graansoorten en vooral veel nat gras. In Danby Wiske hebben we het tweede deel van de Coast to Coast route beeindigd. Morgen lopen we nog een grappige wandeling hier in de buurt, langs de oevers van de Swale, maar dan stroomopwaarts. Naar de hoogst gelegen pub in Engeland.

Vandaag nog wel even een ijsvogel gespot! En een wulp jong zonder moeder.

1. Annemiek:
    13 juni 2019
    Leuk van die kerk en de thee. Wat afgelegeneid niet voor bijzondere voordeeltjes heeft. Dan wel graag vanaf nu weer droog weer voor alle laatste lootjes!