Duivennest

19 oktober 2019

Nog vergeten te vertellen dat we gisteren nog een zinnig ding hebben gedaan: duivennest verwijderd uit de kaasmakerij!

En ‘s avonds werden Peter en ik uitgenodigd bij Kunom, de provinciale vertegenwoordiger voor PUM. Leuk om eens bij de mensen thuis te komen en een echte koffieceremonie mee te maken. De bonen worden dan in de huiskamer op een klein houtskoolvuurtje gebrand en om de rook te maskeren wordt er ook nog wierook gebrand. Lekkere atmosfeer voor de 2 weken oude baby van Kunom! De koffie was lekker en nu maar hopen dat ik nog in slaap val.

Dat slapen is prima gelukt maar toen ik wakker werd van het Moskeegejengel bleek het te regenen. Ik werd opgehaald door Jared en een auto vol met mensen. En dat terwijl we afgesproken hadden dat Peter vandaag mee zou gaan naar de boerderij om een en ander over vee houden te vertellen. De auto was meer dan vol en Sami zou vandaag niet komen?!

Peter dus maar afgebeld. Wij glibberen over de modderige wegen naar de boerderij. Telefoon: Sami, of we vandaag Mozzarella willen maken ipv Cheddar?! En hij kwam toch dus ik weer met Peter bellen en nieuw vervoer geregeld. Echt never a dull moment in this country. Op de boerderij gekomen kunnen we weer niets doen. Er is nu wel melk maar de sleutel van de generator is niet hier! De verse kaas van eergisteren is gelukkig goed gelukt. Daarna wordt het improviseren geblazen. Met als resultaat dat de Mozzarella wel goede smaak heeft maar lang niet elastisch is. Als we koud water nodig hebben om te koelen is het water ook weer op, dus schiet niet op allemaal. Tussen de middag nog wel even naar de plaatselijke markt geweest. Dat was een bezienswaardigheid en de 2 blanke mensen ook!

1. 19 oktober 2019
    Renee wat een belevenis allemaal maar je heb er noch zin in lieve groetjes van je moeder !
  2. Annemiek:
    19 oktober 2019
    Tjeetje, waar haal jij het geduld vandaan om dit te blijven aangaan.
    O, ja, je kunt niet anders, want je bent er nu eenmaal! Vergeten.....
    sterkte Renée, en vooral geen verprutste kaas eten!
  3. Marijke Melsert:
    19 oktober 2019
    Tjonge, ze hebben het drukker met jouw 'dagbesteding' dan met kaasmaken.... en jij met hun chaotische planning dan met kaasmaakvoorlichting. Is dat wel de bedoeling?
    Mooie week!
    Groet uit kaas en frietdorp aan de Ijssel
  4. Hanneke van Midlum:
    21 oktober 2019
    Gelukkig, dat de markt een bezienswaardigheid was. Je bent inmiddels helemaal ingesteld op improviseren!