Eland

4 september 2017 - Winnipeg, Canada

De laatste dag op de boerderij staat in het teken van opruimen en wachten op de trein. Nu gaat dat laatste erg lang duren want Ton kreeg al een mail datbde trein alweer 2 uur vertraging heeft. Dan doen we ook nog maar wat klusjes en besluiten om bijtijds af te reizen naar Rivers via een toeristische route. Laat ik daar nu een verdwaalde Eland in het water zien staan! Wow! Wij terug rijden en het beest proberen op de foto te zetten. Daar had hij weinig zin in en rende dus weg de landerijen ovér. Van de weeromstuit stond mijn camera op video en kreeg ik hem niet zo snel terug op foto. Maar goed, Rense was wat meer accuraat en legde hem duielijker op een plaatje vast. In Rivers kon niemand ons eecht duidelijk maken hoe laat de trein aan zou komen. Het was daar ook een uitgestorven bende. Wij nog even in een restaurantje de overbekende canadese hamburger gegeten  en weer naar het station om te wachten. Dat duurde uiteindelijk 4,5 uur. (Ik schreef al eerder, over de NS voortaan niets dan goeds). Het leverde wel wat leuke gesprekken op met mensen die ook op de trein aan het wachten waren. Zo kwamen we te weten dat de verschillende spoorwegmaatschappijen moeten bieden op de lading. Hoe snel ze die van a naar b kunnen krijgen. Elke overtreding in tijd lever hoge boete op. Vandaar dat de goederentreinen altijd voorrang hebben. We hebben wel 4 van die inmens lange joekels langs zien komen. Met ontelbare wagons vol graan. En we weten nu ook dat de First Nations (indianen) echt nergens voor deugen!

Uiteindelijk waren we om half een in Winnipeg, waar we nog 5 minuten in de trein moesten wachten omdat er eerst bijgetakt moest worden. Met de taxi naar een aardig onderkomen en morgen is het Labourday dus dat zal wel,festiviteiten geven.

1. Fréderique:
    5 september 2017
    Hoi Renée en Ton,
    Leuk jullie verhalen te lezen.
    Griet Fré