On the road again

5 september 2017 - Ignace, Canada

Een goede nacht en een voorspoedige busreis naarhet vliegveld van Winnipeg om de huurauto op te halen. Al om 10.00 uur waren we onderweg voor onze eerste 460 kilometer. Voordat je daN Winnipeg uit bent duurt even maar dan gaat het goed los. En wat zie je dan zoal onderweg: een aantal afslagen te laat!, een steeds veranderend landschap, 6 reeën en veel roofvogels die ik dan wer niet bij naam kan noemen. Het is wonderlijk om ineens te beseffen dat de landerijen van Manitoba eigenlijk  al afgewisseld zijn met lage berkenbossen, die dan weer veranderen in hoge dennenbossen, al dan niet vergezeld van rotsformaties. Hier en daar, als we de afslag op tijd in de gaten hadden even van de highway afgegaan om de eentonigheid te doorbreken. En ook ontelbare meren in verschillende maten. De caches die ik onderweg als afwisseling van het rijden wilde gaan zoeken konden we wel vergeten, want ik was vergeten om de gegevens ook off line te zetten. De activiteiten die ik had bedacht voor onderweg bleken ook teveel tijd in beslag te gaan nemen, dus uiteindelijk maar 1 echte pauze gehad. Dat gaan we morgen anders doen.

En waar kom je dan terecht na zo' lange reis: in een aftans motel langs Highway 17. Zo' soort motel waar in Hitchcockfilms moorden worden gepleegd! Maar vooralsnog is het rustig in onze kamer!

1. Marijke Melsert:
    6 september 2017
    en... leef je nog? Of leest de sheriff dit bericht omdat je vermoord bent?