Entebbe

28 oktober 2018 - Entebbe, Oeganda

Na een soepele vlucht geland in Entebbe. Tussen het moment van landing, binnenkomen van de ontvangsthal en het wegrijden met een taxibusje, was de stroom al 3 keer even uitgevallen. Dat belooft nog wat. Twee buitengewoon vriendelijke jongens kwamen me ophalen en de tocht naar het hotel duurde maar 5 minuten ofzo.
In het vliegtuig hadden we de raampjes verduisterd omdat de zon wel heel erg fel naar binnen scheen. Toen ik onderweg even naar buiten keek bleken we over de Sahara te vliegen. Man wat een zand en echt minstens anderhalf uur lang. En dat met een snelheid van 894 km per uur dus reken maar uit hoeveel zand daar dan ligt. De nacht valt heel snel in en dan zijn er nergens lichtjes te bespeuren. Echt de nacht van de nacht. In Kigali, Rwanda hadden we een tussenstop en verlieten veel mensen het vliegtuig en er kwamen er ook weer wat in die via Entebbe naar Amsterdam terugvlogen. Even kennis gemaakt met een medePummer, die een rozenkweekspecialist is. Hij had zijn ticket voor 500 euro enkele reis opgewaardeerd naar businessclass.
Het hotel is prima en ik dacht lekker een kop thee te maken en dan te gaan slapen. Er stond immers een waterkoker. Wat blijkt, die waterkoker heeft een europese stekker en het stopkontakt in niet europees! Jammer, gemiste kans.0

1. Anne:
    28 oktober 2018
    Haha, het stekker verhaal is heel eenvoudig op te lossen. Het (Engelse) stopcontact heeft 3 gaatjes die een driehoek vormen, daarvan zijn de onderste 2 gaatjes voor electriciteit. Het bovenste gaatje is een beveiliging. Als je daar iets puntigs insteekt opent het de 2 electriciteitsgaatjes. Dan kun je de Europese er gewoon insteken!
  2. Renee van Winsen:
    28 oktober 2018
    Kijk daar heb je wat aan!
  3. Marijke Melsert:
    28 oktober 2018
    leef je nog...... om daar nu geëlektrocuteerd te worden....?
    Goede start van je trip! Zet 'm op.