Hotel Haukeli

2 augustus 2020 - Haukeligrend, Noorwegen

Uitein€elijk zijn we om half 3 vertrokken uit Stavanger. De blessure van Marijke viel gelukkig mee. Ontstoken buikspier. Het was een prachtige tocht langs en onder de fjorden, langs beken en steile rotsen. Naarmate we hoger kwamen was er op steeds meer plekken behoorlijke hoeveelheden sneeuw te zien. Eenmaal boven de boomgrens was het bitter koud en fenomenaal mooi. In Haukeli de sleutel van het botenhuis gehaald waar een bootje zal liggen om over het meer naar de eerste hut te varen. Bootje gevonden, uit het botenhuis gereden en volgepakt met onze spullen. Het was een heel gedoe om de inmens grote buitenboordmotor aan de praat te krijgen, want wij zijn alle vier geen zeebonken. Toen het uiteindelijk wagelukt was het te laat geworden om de tocht over het meer te wagen dus besloten we toch een nacht in het hotel in Haukeli door te brengen. Geen gek besluit want het begon ook nog te regenen. Dus nog steeds geen ontberingen maar een super lekker bed met donzen dekbed en douche op de kamer!

1. Annemiek:
    2 augustus 2020
    Inderdaad, een goed besluit! Je moet aan dit soort uitdagingen met goede moed en veel energie beginnen! Succes van ons!!!!!
  2. Marian:
    3 augustus 2020
    Nu pas dit bericht gelezen. Annemoon was hier en vandaag was ik bij boringen (archeologie) in Lhee. We hopen dat jullie heerlijk uitgeslapen in alle rust de overtocht met het bootje gemaakt hebben en de klimtocht naar de hut er achter aan. Ontvangen jullie dit bericht pas wanneer jullie weer 'beneden' zijn?