Kaas expo

24 juni 2023 - Margahovit, Armenië

Vandaag zouden we nog een uitje hebben. Mercedes bus met Vigen en 5 vrouwen kwam me om 10 uur halen. Eerst een ritje natuur(steeds meer bomen, bergen en zon) en bij stadje Idjevan moesten we een bergpas op naar Apaga Resort. Daar zou een kaas expo zijn. Klinkt veelbelovend. De bergpas was indrukwekkend mede omdat ze voor de laatste 3 kilometer geen tijd hadden om de boel te asfalteren. Het was nogal vochtig en mistig dus wij glibberden en stuiterden naar boven. Probeerde een Volkswagen ons nog in te halen en dat ging dus niet lukken. Halverwege de manoeuvre gleed die weer naar beneden.

De expo was op een bergweide voor her resort en het was gewoon een braderie, waar mijn werkgever een standje had! Maar omdat het op een bergweide was en het nogal nat was glibberde iedereen alle kanten op! Gelukkig hadden we er een paar in de bus met sleehakken en witte broekpakken dus dat werd lachen.

De braderie duurde wel erg lang en ik kreeg ook nauwelijks iets te eten. Uiteindelijk een cappuccino zonder suiker weggewerkt. Afgelopen week hebben ze me er ook al ingeluisd met een flesje buttermilk. Bah! Net toen ik een zakje chips had gekocht kwamen ze met een maiskolf. Ook niet echt handig om op te eten maar mijn zakmes bracht uitkomst. Alle korreltjes met een mes er uitgepulkt.

Inmiddels ben ik bij mijn nieuwe onderkomen. Een wereld van verschil maar daarover morgen.

1. Annemiek:
    24 juni 2023
    Wat een nattig weertje….. wel mooie dansende dames.
    Niks voor jou, geen regelmatig hapje.
    Een hele uitdaging deze dag!
  2. Mieke:
    25 juni 2023
    Nou bergweiden zag iig!
  3. Jannie Reinders:
    25 juni 2023
    Wat doe jij een indrukken op, concludeer ik n.a.v. jouw verhaal. Prachtig. en dan het verhaal van die Duitsers: Mercedes en Volkswagen.