Bijna klaar hier

1 november 2018 - Mbale, Oeganda

De voorlaatste werkdag alweer. Van 10 liter mozzarella maken en van 20 liter goudse kaas. Het lukt nog niet helemaal zoals in Holland maar daar zijn de omstandigheden ook wel debet aan. Ik ben allerlei lijsten aan het maken: Hygiene protocol, to do en to buy lijst een uitgebreide lijst hoe kaas te maken en een stap voor stap lijst. Dus ik zit de helft van de dag op de veranda te typen!

De plannen voor watervaluitje zijn alweer gewijzigd. Omdat Paul zaterdagochtend wordt beedigd als pastor gaan we daarnaar toe en morgen gaan we na de yoghurtmaking naar Sipi waterval. Zondagochtend ga ik dan nog met een gids naar een of andere bergrug richting Mount Elgon. Ik was gisteren nog een wandeltocht gaan maken of ik bij Mount Elgonhotel een tour kon regelen maar stuitte onderweg op een National Park Bureau en dacht dat dat hetzelfde was. Ze rekende 65 dollar voor een trip naar Mount Elgon, maar dat was echt het nationaal park in en dat hoeft voor mij niet. Zeker weer in zo’n file naar wilde dieren kijken.

1. Fréderique:
    1 november 2018
    Hoi Nitsie,

Die yogurt bij mij is wel dun, net biest.