Shine on hotel de place to be

2 november 2018 - Mbale, Oeganda

Vandaag stond yoghurt maken op het programma en een excursie naar de Sipi watervallen.

Yoghurt is eigenlijk simpel dus daar waren we zo mee klaar. Aan Bridget en Julius de kaasmakers een hollandse sleutelhanger gegeven en kreeg van Bridget een leuke schildpad terug. Oma woont ook op de boerderij en is ziek dus ineens moesten we die nog naar een dokter in het ziekenhuis brengen. Gelukkig had Jeroen een auto geleend van een vriend want met zijn eigen Ford Pick up auto ben ik elke keer weer blij dat we de reis terug naar het hotel hebben gehaald. De startmotor doet het niet dus hij moet heuvelafwaarts worden geparkeerd en dan rolt hij wel aan! Daarna op tour naar de watervallen. Was toch nog wel een uur rijden en toen we eenmaal daar waren begon het te regenen, eerst beetje maar later met bakken uit de hemel. Toen het even droog werd zijn we met een gids naar de watervallen geklommen. Werd een pittige tocht omdat de paden en de stenen erg glibberig waren door de regen. Maar zeer de moeite waard.

Het hotel hier verdiend trouwens een vermelding in Michelin s hotelgids. Gisteren vroeg ik maar eens om een nieuwe handdoek, want uit zichzelf geven ze die niet. Je kamer wordt trouwens ook nooit schoon gemaakt. Maar er waren geen handdoeken meer, allemaal in de was.

Dus ik vandaag maar weer eens gevraagd: krijg ik een pas gewassen natte handdoek mee terug! En ik zie er niet uit met allemaal modder aan mijn benen van de tocht. Het kan altijd nog erger.

1. Marijke Melsert:
    2 november 2018
    Mooie plaatjes, en die modder is vast goed voor je huid!