Naar het noorden

19 juni 2023 - Tasjir, Armenië

Om 12 uur werd ik opgehaald voor een trip van 2 uur naar het uiterste noorden van het land. Bijna op de grens met Georgië. In een luxe Lexus  gezeten kon ik mooi van het landschap genieten. Dat is vrij bijzonder, hele brede groene dalen omzoomd door lage heuvels (totale hoogte is hier ongeveer 1500 meter) met bijna geen bomen.

Het is wel wennen om via een tolk met iemand te spreken. Van het Armeense taaltje begrijp ik echt niets. De letters zijn ook heel speciaal, allemaal boogjes en poortjes enzo. 36 verschillende  letters hebben ze. Onderweg nog een leuke winkel annex restaurantje bezocht met heerlijke shoarma en nog lekkerder zoete koek/taartjes. Dus dat was genieten.

De kaasmakerij ziet er goed geoutilleerd uit. Van vele moderne gemakken voorzien en ook goed onderhouden. Even wat rondgescharreld op mijn nieuwe Armeense laarzen en veel vragen opgeschreven waar ik morgen antwoord op hoop te krijgen.

Toen naar de slaapaccommodatie. Het huis van de eigenaar van het eerste project. Dat is niet te omschrijven, soort sprookjeshuis met veel gouden tirelantijntjes en kroonluchters en marmeren trappenhuizen enzo. Maar wel gezellig om onder de mensen te zijn. Na het avond eten kwam het voorstel of ik de natuur in wilde. Nou dat hoef je maar 1 keer te zeggen en ik had de wandelschoenen al aan. Maar wat bleek: we gingen met de auto!  En de natuur vind ik hier wat tegen vallen. Ben wel meer gewend

1. Annemiek:
    19 juni 2023
    Is wel releaxt, die kaasmakerij. Vooral eel uitjes, helemaal je ding.
    Wel even foto nemen van de gouden tirelantijntjes.
    Armeense laarzen? Heb je die in de gauwigheid gekocht daar?
    Ook foto!
  2. Mieke:
    20 juni 2023
    Ja mam doe nog wat foto’s voor ons :D kunnen we een beetje meegenieten van alle vrouwtjes en lexussen