Yerevan

19 juni 2023 - Tasjir, Armenië

Na een heerlijke nachtrust een douche genomen. Keurig stapeltje handdoeken lag klaar
Ik de bovenste gepakt, was wel wat klein maar superzacht en dik. Niet makkelijk om alle kieren en gaten af te drogen. Kom ik bij de voeten blijkt de handdoek een voetenmatje te zijn. Er stonden tenminste 2 voeten ingeweven! Thuis hebben we een vermogen uitgegeven voer een douche-wc (zo’n Japanse) blijkt hier gewoon een slangetje uit de muur te komen waar met een druk op de knop ook water uit komt! Stuk voordeliger, echter je moet dan nog wel papier gebruiken om alles af te drogen.
Ik was vroeg wakker (7 uur) en kon dus nog ruim voor het ontbijt een wandeling door Yerevan maken. Blijkt het hotel nog op slot. Vrij simpel te verhelpen, dat dan wel.
Yerevan is een interessante stad. Veel mooie gebouwen, opgetrokken uit van die rode basaltblokken. Ziet er monumentaal uit. Beetje romaans met zuilen enzo.
Ik heb een record aantal vrouwtjes geteld die met bezempjes zonder steel de stoepen aan het vegen zijn. Ik heb een hekel aan het woord vrouwtjes, maar ze zijn echt vrij klein.
Na het ontbijt had ik weer voldoende tijd om de stad nogmaals in te trekken. De st Gregory the  Illuminator kerk was nu wel open. Zowel van buiten als van binnen een imposant bouwwerk. Vrij robuust en strak en van binnen zonder veel versieringen en immens hoog.
Yerevan ligt in een soort badkuip. Rond het centrum zijn heuvels (en berg Ararat) die ook weer zijn bebouwd.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade