Ontbijtje

22 juni 2023 - Tasjir, Armenië

Een dag om van de ene in de andere verbazing te vallen.
Ik zou pas om 9 uur ontbijten met Milena de tolk, maar om 7 uur dacht ik een thee te gaan maken beneden in de keuken en daar trof ik zowaar de vrouw des huizes. Ik nam de thee mee naar boven en heb ontbijt op bed genuttigd met kaasstengel en haverkoeken van het Stoepje van de markt, van een week geleden. Met voldoende thee nog best te doen.
Om 9 uur naar beneden stond er een heus ontbijt klaar, fruit, yoghurt, jam, vleeswaren!
Dus de weegschaal gaat overuren maken.
In de kaasmakerij hadden ze mijn instructies van gisteren keurig opgevolgd. Tot mijn verbazing lagen er weer een hele stapel, soort tuinslangen van kaas klaar om versneden te worden. Die blijken dus ‘s avonds nog te worden gemaakt. Die mensen hier werken dus 7 dagen in de week en hebben waarschijnlijk tussen 6 en 8 ‘s avonds vrij om daarna nog aan de bak te gaan. Dat wil ik vanavond wel eens met eigen ogen gaan zien.  Verder kwam er ook een schoolklas soort stage lopen, dus het was een drukte van belang.
De feta, die vandaag op het program stond,  lijkt goed gelukt. We hebben met man en macht gewerkt om alles in de vormen te krijgen. Er leek geen eind aan te komen.

1. Ineke Paagman:
    22 juni 2023
    je blijft je verrassen
  2. Marijke Melsert:
    22 juni 2023
    Hoezo arbeidsvoorwaarden? Voor jou al twijfelachtig (kaasstengel als pré ontbijt) en voor de 24/7 club daar al helemaal!
    Succes!
  3. Annemiek:
    23 juni 2023
    Zo, wat een harde werkers. Ben verbaasd over die groenige ovalen hapjes met een steeltje. Is dat ook van kaas?
  4. Renee van Winsen:
    23 juni 2023
    Nee dat zijn moerbeien!
  5. Petra:
    25 juni 2023
    Harde werkers hoor! Wat zien die groene hapjes er leuk uit zeg!