Qr code

21 mei 2019 - Barczewo, Polen

Vandaag staat de wandeling door de Bierbza moerassen op het programma. Om 9 uur vertrokken we met de auto en we hadden een fantastische wandeling. Ik had een kombinatie gemaakt van allerlei routes zodat er uiteindelijk 18 km lopen overbleef. De regenponcho en de waterschoenen konden in de rugzak blijven want het was vrij droog in het moeras. Ook de muggen waren ons goed gezind. Waarschijnlijk kwam dat door een stevige wind, die het wandelen erg veraangenaamde. Ook vandaag weer 2 herten en verder tal van fotomomenten in dit afwisselende landschap. Het is dus niet alleen moeras, maar ook duinruggetjes en bospaden. De konikpaarden die ons 2 jaar terug kwamen begroeten waren deze keer wat meer verscholen achter de bossen dus die hebben we nauwelijks gezien. De routes waren goed aangegeven en er zijn zelfs bomen die een eigen QR code hebben, verzorgd door de letterzetter, een rupsje die de fijnspar langzaam opvreet. Aan het eind van de tocht hebben we nog op ons buik in het gras gelegen om een rupsje te zien die uit een soort cocon aan het kruipen was. Cocon leek wel op een kapot gegeten sparkegeltje. Wat een klein wondertje zeg.

Op theetijd waren we weer terug op de boerderij waar iedereen zich liet vollopen met verschillende soorten drank!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl