Op reis

21 mei 2019 - Wólka Karwowska, Polen

De wisenten excursie begon al om 4 uur in de ochtend. Het heeft wel iets aparts om zonder te praten achter een boswachter aan te fietsen of door het struweel te sluipen om een wisent te gaan zien. Het moet aan Poolse boeren verboden worden om balen hooi in het land telaten staan, want we hebben wel 2 maal door de verrekijker staan turen naar balen hooi in de verte in de veronderstelling dat het wisenten waren. De magere oogst vandaag was 2 edelherten en wat vage sporen van waar eens een wisent gelopen zou kunnen hebben.
Na een ontbijtje gingen we onderweg naar Wolka Karwowska, altijd een afwisselende autorit van ongeveer 250 km. We kijken eens bij een meer naar watervogels, bezoeken wat kerkjes en een moskee van Tartaren uit de tijd van Djengis Kahn en we eten lekkere tartaarse hapjes. De tomtom gaf af en toe merkwaardige informatie maar we zijn keurig binnen de tijd gefinisht. Welkom geheten door Halina, die ons de komende dagen gaat voorzien van heerlijke poolse  maaltijden.