St Cuthbert

3 juni 2019 - Kilham, Verenigd Koninkrijk

Northumberland
Een goed begin is altijd het halve werk. Dat weet iedereen toch wel. Mijn tas stond dan ook eergisteren al klaar in de kamer met de afvinkLijst erbij.
Wie scherts mijn verbazing als ik (gelukkig nog voor Friesche Palen) merk dat ik nog op mijn stalsloffen loop! Dat scheelt toch al snel half uur. Gelukkig waren we ruim op tijd van huis gegaan, zodat we met een gerust hart terug konden keren om de sloffen te ruilen voor de bergschoenen. In Haarlem een groot deel van de groep ontmoet en keurig op tijd de rest bij de haven in IJmuiden.
Na een heerlijk verkwikkende nacht op tijd opgestaan om bij de eerste groep te kunnen ontbijten. Van 7 tot 7.45 is het namelijk nog niet druk. Wij terugrekenen hoe laat dat dan in Engelse tijd zou zijn, wekker gezet om 6.00 uur en om 6.15 zaten wij paraat. Wat blijkt, de tijden op de boot zijn dan weer gewoon Nederlandse tijden, behalve de tijd van aankomst. Nou daar zit je dan, te staren naar de kust van Engeland, waar we een tijd lang langs varen.