Tokyo

19 februari 2019 - Shinjuku, Japan

Japan 2019

Ben alweer 2 weken in Japan en nu Miekes operatie geslaagd is en ze alweer bijna naar huis mag kan ik ook even aan een verhaal werken. De eerste dagen waren best spannend en dat merkte ik pas toen de chirurg kwam vertellen dat het was geslaagd. Gelukkig was Miekes vriendin Anne Wil erbij want de man sprak geen Engels. Er konden de komende 24 uur nog wel complicaties optreden maar toen we Mieke voor het eerst weer wakker zagen maakte ze zelfs al een geestig grapje, dus dat met die hersenen zou wel goed komen.
In tijden dat ik niet naar het ziekenhuis was heb ik me op allerlei wijze vermaakt. Om de dag 4 kilometer rennen in een parkje naast het nieuwe Olympisch stadion, fietsen door Shinjuku, gratis van uitzicht genieten op de 45e verdieping van Metropolitan Gouvernment Building, Mount Takao beklimmen, naar het National Picture Gallery met 80 schilderijen van 2,5 x 3 meter die de geschiedenis van Mejij tijdperk uitbeelden, naar verschillende parken, geocaches zoeken en dan langs gekke plekjes komen dat jedenkt: is dit ook Tokyo, uit eten met vrienden en collegas van Mieke, naar het huis van Mai met de metro en een high tea met Mai in het Marriott hotel. Verder heb ik me opgegeven als  vrijwilliger bij een evenement. Er moeten vlaggen beschilderd worden geloof ik. Er is een handige site: Tokyocheapo die allerlei gratis dingen In Tokyo weet.

1. Marijke Melsert:
    19 februari 2019
    Je maakt er meteen weer een aantrekkelijke reisgids van! Fijn dat het goed gaat met Mieke, weet je al wanneer en hoe ze naar huis mag? Want tja.... dan houdt je toeristenleven op en word je Florense Nightengale!
  2. Marijke:
    19 februari 2019
    Leuk om weer iets van je te horen!
  3. Fréderique:
    19 februari 2019
    Lieve Zus wat ben he toch een kanjer!
  4. Egbert:
    19 februari 2019
    Hoi Renee, fijn dat het goed gaat met Mieke en leuk dat je haar straks vreselijk gaat verwennen als ze thuis is. Ik lees je berichten/belevenissen met plezier. Tot ziens in het wonderschone Westerkwartier . groeten Egbert
  5. Henny:
    19 februari 2019
    Hoi Renee, wat fijn dat de operatie geslaagd is en het weer beter gaat met Mieke. Is heel wat voor allemaal.
    Leuk om je reisverslagen te lezen, je beleefd weer heel wat.
    Doe Mieke de groeten en beterschap. Dikke knuffel😘🤗
  6. Lily:
    Leuk om te lezen!!! Wat ben je actief daar! Dikke knuffel voor Mieke
  7. Dik:
    19 februari 2019
    we missen je op de woensdagavond het is zo stil .nog veel plezier gr dik