Tunesië

15 februari 2020 - Béja Nord, Tunesië

Ik heb mezelf toch weer laten strikken voor een PUM reis naar Tunesië. Het is een goed geoutilleerd bedrijfje met een restaurant en inpandige kaasmakerij, zodat de gasten het kaasmaakproces kunnen volgen. 15 ha met olijfbomen aanplant, aardbeien, knoflook en amandelen.
Na een vliegreis van 2 uur 20 minuten die met 2 uur vertraging werd uitgevoerd door Tunisair in Tunis opgewacht door de baas en de locale vertegenwoordiger met zijn vrouw.
Nog anderhalf uur rijden naar mijn appartementje in Beja. Het is een appartementje naast het huis van de baas. Hij heeft het onlangs gekocht en ik ben de eerste bewoner.
Heerlijk geslapen maar wel wat kort want om 7 uur in de morgen moest ik alweer aantreden om naar de boerderij te gaan (kaasmakerij). Daar een ontbijtje genuttigd en mee naar de velden met olijfbomen waarna mijn fijne schoentjes onder de vette klei zaten!
Toen moest ik ook nog in de kaasmakerij en de keuken zijn maar gelukkig hadden ze een paar laarzen in mijn maat.
Direct aan het werk geslagen met kleine verbeterpuntjes wat betreft hygiene. Dat moet ik dan ook nog eens in het Frans proberen duidelijk te maken. Maar dat valt niet tegen. Al mis ik wel een deel van de conversatie. Meeste personeel praat alleen Arabisch.
Het landschap is geweldig en de hoeveelheid wilde bloemen hier is overweldigend.

1. Gerrit Ploegh:
    15 februari 2020
    Renee,

Ik ga over een week weer naar Armenie om Gouda,Edam en Cheddar te maken.
  2. Marijke Melsert:
    15 februari 2020
    Ik wist niet dat jij schoentjes had! Veel plezier en geniet van het land en omgeving!
    Groetjes uit stormy 8erhoek!
  3. Dik:
    16 februari 2020