Vrijdag

2 september 2017 - Rapid City, Canada

vandaag zou een rustige dag op het erf worden. Er waren wat klusjes en ik deacht dat ik het wel leuk vond om op de quad rond te rijden. Dat bleek echter een trike (dus slechts 1 wiel voor) en Rense vond het niet zo veratnwoord als ik. Er alleen mee op pad zou gaan. Bovendien blijkt het ding niet verzekerd op de openbare weg. Wij op pad naar een of ander bosje in de buurt waar het wemelde van de beversporen. Echt leuk om zo speurend rond te dolen. Maar overdag natuurlijk geen bever te zien.  In de middag ben ik nog op de fiets terug gegaan naar het land waar de strobalen liggen te wachten op transport. Lekker tochtje erheen, veel roofvogels gespot, die dik dan niet bij naam kan noemen. De strobalen zijn aardig beschadigd door vogels en ook door iets anders, dus er was veel plakwerk. Ook de geit met uierontsteking nog onderhanden genomen. Na het eten zijn we met zijn drieën teruggegaan om bevers te spotten. En waarachtig we hebben er drie gezien. Een zelfs heel vlak bij. Kunnen dus op het lijstje van de dieren die we hebben gespot, samen met de ontelbare squirels die hier rond de trailer scharrelen. Dat zijn grondeekhoorns. Soort kruising tussen een mol en een rat en dat lijkt dan op een stokstaartje!

1. Marijke Melsert:
    2 september 2017
    Heeej, die quad staat je goed!
  2. Ruud:
    3 september 2017
    Wat een leuk evenement. Het spotten van dieren dan! Wat betreft materieel.... zo anders daar, hebben we gezien van de foto's in het museum!